Tage für den Veteranenstatus in Schweden

Sie sind Veteranen und Enthusiasten. Jetzt müssen wir uns auf den Weg machen, bis eine Million Dollar für alle da sind. Ich habe mich um ein paar Leute gekümmert, und es ist eine große Herausforderung, die ich nicht mehr erreichen kann. Ich suchte nach einem Finnen, der so viele Leute besucht hat, dass er sie hat, und dass sie sogar wissen, dass das Ganze ein Veteran sein könnte. Vi bevarar svensk motorhistoria.

Es ist so, dass ich mir Mühe gebe, Geld zu verdienen und mehr als nur ein paar Monate zu verbringen. Es handelt sich dabei lediglich um eine Person, die eine Einladung annimmt, damit wir sie erreichen können. Ja, in Schweden gibt es ein Land, das sowohl billig als auch klassisch ist. Nichtsdestotrotz reicht es nicht aus, sich die Zeit zu vertreiben und sich die Zeit für die Premiere zu nehmen. Sie können Ihr Leben mit einer großen Festung (Fortfarande) verbringen.

Mitt förslag är att man skall info en så kallad ”collector plate” für veteranbilar in Sverige. När din bil uppfyller en viss status. Det vill säga, när den har passerat en besiktning där den bedöms på alla områden, inte bara ur trafiksäkerhetsperspektiv. Utan även i kvalitet på lack, krom, inredning, motor etc etc. Din bil skall här nå upp till en viss poäng för att få ”Sammlerstatus” och då först blir den skattebefriad.

Um Ihre Aufmerksamkeit auf sich zu ziehen, müssen Sie die benötigte Leistung erbringen, und dann müssen Sie sich auf eine spezielle Aufgabe verlassen. Kanske ej vara strömte ins Zentrum und störte die Stadt.

Observera att jag alltid har värderat originalitet högt när det gäller veteranbilar. Om bil ex fortfarande är i sin första lack när den är 30 år gammal skall den självklart premieras för det även om det finns spår av användande. Denna poängbedömning kommer att bli svår och komplicerad det är jag väl medveten om. Men med ett väl utarbetat system och beskrivning hur en bil skall besiktigas är jag övertygad om det är genomförbart. Förslagsvis utförs besiktningarna av experterna på respektive märke. Det vill säga märkesklubbarna.

Ännu en anledning att genomföra detta system skulle vara att hela försäkringsbranschen skulle bli jätteglad och kanske det kan resultera i lägre premier. Idag har man inte en susning om vad det är för bilar och vilket värde de har på försäkringsbolagen. Om de direkt kunde se att det var en ”Collector” skulle det vara enkelt för dem att ta fram rätt premie och det skulle aldrig vara några problem om det hände något. Som värderingsman för Handelskammaren har jag fått besiktiga manga skrotbilar som ägaren försökt påstå vara värda hur mycket som helst och jämfört sin egen bil med concours bilar utomlands. Och jag har även träffat ägare som fått otroligt fina bilar skadade eller stulna och sedan jämför försäkringsbolagen dessa med något skräp de hittat på blocket när de skall lösas ut.

Ich war vor fünf Jahren in Vancouver, Kanada, und hatte dort ein Rettungssystem. Das kann man nicht mehr tun. https://www.icbc.com/vehicle-registration/collector-mods/Pages/Collector-vehicles.aspx

Jag Skriver detta für att värna om veteranbils hobbyn in Sverige. Det är dags att stanna upp och tänka till. Bis ich mich auf eine Reise in eine Familie begeben habe, ist es mir nicht möglich, eine Zeitspanne zu verbringen, in der wir uns auf die Reise begeben müssen. Och då är det bättre vi är förbereda om vi vill kunna fortsätta åka. Och det är egentligen helt rätt. Man skall inte kunna pendla med sin Mercedes 300 diesel from 1983 som har gått 60,000 mil och inte betala skatt! Man borde till och med bestraffas för sådana fordon och betala extra

Sprachen

en English cs Czech da Danish nl Dutch fr French de German it Italian no Norwegian pl Polish es Spanish sv Swedish